Setze botigues de ceràmica ja fan servir la marca de qualitat de La Bisbal

Setze botigues i empreses de ceràmica de la Bisbal d’Empordà ja fan servir la nova marca de denominació d'origen que diferencia els productes de ceràmica de la ciutat i l'entorn de la resta que, principalment, provenen del Sud-est Asiàtic i d'altre regions de l'Estat Espanyol.

L'ajuntament i el sector industrial i comercial, que agrupa 70 empresaris, aquesta setmana posaran en marxa una campanya de difusió i de promoció de la marca que des de l'any 2010 està registrada a la Unió Europea.

Uns i altres creuen que era imprescindible impulsar tot aquest projecte perquè calia protegir l'activitat ceramista i les senyes d'identitat de la ceràmica que es fa a la Bisbal i rodalies i serà molt beneficiós des del punt de vista industrial i turístic.

El distintiu es gestiona a través d'un Consell Regulador que integren el sector públic i privat. El consell ha elaborat un reglament d'ús de la marca i farà un seguiment de les accions que es duran a terme d'ara endavant.

El 25% dels fabricants han obtingut el permís per comercialitzar sota el paraigua de la marca

Un 25% dels fabricants i comerços han obtingut el permís per comercialitzar els seus productes sota el paraigua de la marca, si bé, s'espera que en els propers mesos s'incorporin la resta d'empreses i botigues que encara no la tenen.

Els botiguers tindran una major implicació en la venda del producte explicant als seus clients quines són les peculiaritats del producte autòcton i s'identificaran amb un adhesiu.

 El sector aplega 25 comerços i 45 fabricants (la majoria són petits tallers) i genera uns 400 llocs de feina. Prop del 40% de la producció no es ven a Catalunya. Un 18% s'exporta a Europa a països com França, Gran Bretanya, Holanda i Bèlgica, un 17% es queda a l'Estat Espanyol i el 8% s'envia a mercats com el rus, l'americà, el canadenc o l'australià. Per això, la campanya publicitària i promocional no es focalitzarà només entre el sector turístic i cultural català.

La primera activitat comercial es farà per setmana santa

La primera activitat promocional es farà aquest divendres i dissabte de Setmana Santa. Una cinquantena d’artesans participaran a la primera edició de la fira artesana que aglutinarà les diferents activitats artesanals que conviuen a la població. També està prevista la distribució de 30.000 tríptics o altres formats publicitaris.

Tot plegat amb l'objectiu de preservar el principal motor econòmic de la Bisbal i un dels grans reclams culturals del Baix Empordà.