57 empreses, espais i serveis turístics premiats per la seva qualitat

El sector públic i privat del Baix Empordà continua fent una gran aposta per la qualitat en els seus serveis turístics. Bona mostra d’això són els 57 distintius que s'han lliurat a diferents empreses, entitats i indrets de la comarca que compleixen els requisits que marca el Compromís de Qualitat Turística que atorga el Consell Comarcal.  

El Consell, a través del programa que promouen la Secretaria d'Estat de Turisme i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies, va començar a implantar el Sistema Integral de Qualitat Turística en Destí l'any 2004 i des de llavors la xifra d'empreses, institucions i serveis ha anat a l'alça. Algunes d'elles renoven el seu compromís anualment i d'altres ho fan per primera vegada. 

Entre els guardonats d'enguany hi ha 13 oficines de turisme entre les quals hi ha l'oficina de Palamós, Sant Antoni de Calonge o de la Bisbal d’Empordà. 7 centres d'interès turístic com ara el Museu de la Nina de Castell d'Aro o el d'Història de Sant Feliu de Guíxols. 4 restaurants, 9 platges, 5 hotels i 5 cases de turisme rural, 2 empreses d'apartaments turístics, un parell de càmpings, una guia turística, l'Estació Nàutica de l’Estartit o algun comerç. 

El Compromís de Qualitat Turística obliga al sector públic i privat a perseguir la millora continua dels serveis que s'ofereixen i els recursos de què gaudeix el visitant quan arriba al seu destí de descans. L'objectiu és promoure un nivell bàsic de qualitat en qualsevol servei, estigui o no vinculat directament al sector turístic. 

En l'actualitat el aquest programa s'implanta a més d'un centenar de destinacions de 16 comunitats, amb més de 5.700 empreses adherides. D'aquestes, més de 3000 han rebut la certificació i la resta estan treballant per assolir aquest objectiu.