La Bisbal presenta el full de ruta del Consell d'Entitats

L’Ajuntament de la Bisbal va presentar aquest dimecres la proposta de reglament que ha de regular el funcionament del Consell d’Entitats i una proposta de full de ruta per posar-lo en marxa, a l’amfiteatre del Mundial. 

L’Ajuntament presenta a les entitats bisbalenques el reglament provisional del Consell d’Entitats i una proposta de full de ruta per engegar-lo
L’Ajuntament de la Bisbal va presentar aquest dimecres la proposta de reglament que ha de regular el funcionament del Consell d’Entitats i una proposta de full de ruta per posar-lo en marxa, a l’amfiteatre del Mundial. La presentació de l’acte va anar a càrrec de la regidora de Participació Ciutadana, Gemma Pascual. El reglament i el funcionament del Consell d’Entitats el van explicar el tècnic de Neòpolis, l’empresa que ha confeccionat els treballs previs i de redacció del reglament, i el tècnic de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de la Bisbal.
En aquest acte també es van presentar els coordinadors de les diferents comissions sectorials i de la comissió permanent que formaran part del Consell d’Entitats. Es tracta de quatre tècnics municipals que donaran suport administratiu i informatiu a les entitats i vetllaran pel correcte funcionament del dia a dia del Consell d’Entitats.
En la reunió es va explicar a les entitats que el reglament que se’ls ha enviat és provisional. El reglament el va aprovar el Ple de forma inicial el passat 25 d’octubre i hi ha un termini de 30 dies per presentar propostes o al·legacions. També es va informar que les entitats podran disposar d’un espai web propi que podran gestionar de forma autònoma per fer difusió de les seves activitats.
Sobre el full de ruta de la posada en marxa de les entitats, es va proposar començar les reunions de les comissions sectorials a mitjans de gener, per, posteriorment, constituir la comissió permanent el mes de febrer. Aquesta comissió permanent, a la vegada, haurà de preparar la celebració del primer plenari del Consell d’Entitats, previst inicialment per mitjans de març.
El procés de creació del Consell d’Entitats de la Bisbal d’Empordà es fa seguint un procés de participació ciutadana i va ser una de les demandes prioritàries que van fer les entitats bisbalenques quan es va elaborar el Pla Director de Participació Ciutadana, aprovat el setembre del 2009.
Posteriorment, l’Ajuntament va demanar una subvenció a la Direcció General de Participació Ciutadana, que la va concedir a finals del 2010. Amb aquesta subvenció i una aportació de l’Ajuntament de la Bisbal, es va iniciar el procés de creació del Consell d’Entitats a finals del 2010 amb la participació de l’empresa NeópolisL’Ajuntament de la Bisbal va presentar aquest dimecres la proposta de reglament que ha de regular el funcionament del Consell d’Entitats i una proposta de full de ruta per posar-lo en marxa, a l’amfiteatre del Mundial.

La presentació de l’acte va anar a càrrec de la regidora de Participació Ciutadana, Gemma Pascual. El reglament i el funcionament del Consell d’Entitats el van explicar el tècnic de Neòpolis, l’empresa que ha confeccionat els treballs previs i de redacció del reglament, i el tècnic de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de la Bisbal.

En aquest acte també es van presentar els coordinadors de les diferents comissions sectorials i de la comissió permanent que formaran part del Consell d’Entitats. Es tracta de quatre tècnics municipals que donaran suport administratiu i informatiu a les entitats i vetllaran pel correcte funcionament del dia a dia del Consell d’Entitats.

En la reunió es va explicar a les entitats que el reglament que se’ls ha enviat és provisional. El reglament el va aprovar el Ple de forma inicial el passat 25 d’octubre i hi ha un termini de 30 dies per presentar propostes o al·legacions. 

També es va informar que les entitats podran disposar d’un espai web propi que podran gestionar de forma autònoma per fer difusió de les seves activitats.

Sobre el full de ruta de la posada en marxa de les entitats, es va proposar començar les reunions de les comissions sectorials a mitjans de gener, per, posteriorment, constituir la comissió permanent el mes de febrer.

Aquesta comissió permanent, a la vegada, haurà de preparar la celebració del primer plenari del Consell d’Entitats, previst inicialment per mitjans de març.

El procés de creació del Consell d’Entitats de la Bisbal d’Empordà es fa seguint un procés de participació ciutadana i va ser una de les demandes prioritàries que van fer les entitats bisbalenques quan es va elaborar el Pla Director de Participació Ciutadana, aprovat el setembre del 2009. Posteriorment, l’Ajuntament va demanar una subvenció a la Direcció General de Participació Ciutadana, que la va concedir a finals del 2010. Amb aquesta subvenció i una aportació de l’Ajuntament de la Bisbal, es va iniciar el procés de creació del Consell d’Entitats a finals del 2010 amb la participació de l’empresa Neópolis.