La Costa Brava es promociona com a destinació de grans eslores

La Costa Brava es promociona al Saló Nàutic de Barcelona com a destinació de Grans Eslores. El projecte Costa Brava Yatch Club és una col·laboració publicoprivada que neix per diversificar les activitats dels ports de la zona, optimitzar les seves instal·lacions i captar el client de grans eslores per diversificar el mercat. 
Des de la Generalitat es considera que la Costa Brava té potencial per atraure al client de grans eslores perquè les instal·lacions portuàries tenen qualitat suficient. El projecte és una demanda del sector nàutic que ha sumat els ajuntaments de Palamós, Roses, Sant Feliu de Guíxols i Torroella de Montgrí, on hi ha els ports capaços d'albergar megaiots. També formen part de Costa Brava Yatch Club Ports de la Generalitt i el Patronat de Turisme Costa Brava-Girona. 
Segons dades del Govern l'impacte econòmic d'un iot és del 10% del seu valor. Un vaixell de 30 metres d'eslora, per exemple, fa una despesa diària d'entre 1.000 i 2.000 euros al dia i ocupa de forma directa entre 3 i 5 persones. 
 
Costa Brava Yatch Club neix a redós de la bona experiència del Costa Brava Cruises que ha permès sinergiese entre els ports de Roses i Palamós per captar nous creuers. Com en el cas d'aquesta marca, les grans eslores tindran un màrqueting conjunt amb un pla d'accions anual que preveu l'assistència a diverses fires internacionals. 
 
El projecte arranca a la Costa Brava però l'objectiu és també ampliar-lo a la resta de marques costaneres del país ja que La Mediterrània és un pl d'atracció per a la nàutica de grans eslores sobretot a l'estiu.