Urgències de l'Hospital de Palamós afirma que el nou sistema del SEM ha millorat l'eficiència i el temps de resposta del servei

El nou sistema d'ambulàncies funciona, els temps de resposta són adequats i l'eficiència del servei ha millorat. És l'opinió de la direcció d'urgències de l'Hospital de Palamós un any després de l'entrada en vigor del nou sistema.

This text will be replaced

Intervenen: Marc Pérez, director Urgències Hospital de Palamós; Jordi Amores, Supervisor personal d'Urgències Hospital de Palamós

Aquest divideix l'equip assistencial en dos. Per una banda el personal mèdic en un Vehicle d'Intervenció Ràpida (VIR) i per altra un personal tècnic i d'infermeria en una ambulància.

L'entrada en vigor d'aquest sistema, impulsat per l'anterior conseller Boi Ruiz, i corregit per l'actual responsable de Salut, Antoni Comín, es va veure per part dels sindicats com una retallada encoberta del servei i va generar controvèrsia i crítiques. Les principals que els temps de resposta empitjorarien, que la divisió de l'equip assitencial generaria disfuncions a l'hora d'actuar i que el personal no estava prou preparat per assumir aquest canvi. Segons els responsables d'urgències de l'Hospital de Palamós els indicadors del SEM desmenteixen aquests temors.

Alliberament del personal mèdic

Segons aquests indicadors el personal mèdic ha quedat alliberat en un 60-70% dels casos i no ha d'acompanyar el malalt a l'Hospital sinó que pot atendre una altra urgència. Precisament, un dels elements amb el que es va justificar el canvi de model.

Per poder assumir aquesta forma d'actuar el personal del servei d'urgències ha hagut de formar-se abans i durant l'aplicació del sistema. Una formació que si bé va ser d'atac en un principi, ara serà continuada.