La Campanya Gastronòmica del Peix Blau Ganxó arriba als 25 anys erigida com a marca d'identitat

Sense un producte de primeríssim nivell i un equip de cracks disposats a tractar-lo amb cura i mestratge és impossible celebrar 25 anys de Campanya Gastronòmica. Restauradors i autoritats han presentat orgulloses una nova campanya del Peix Blau Ganxó que arriba al quart de segle amb salut i volent reforçar els origens. 
This text will be replaced
Intervenen: Salvador Calabuig, regidor de turisme; José Antonio Donaire, expert en turisme; Carles Motas, alcalde
 
15 establiments participen en un esdeveniment que vol renovar-se amb nous atractius i reforç de la identitat local com a elements més destacats. S'ofereixen dos menús a 25 i 35 euros amb peix blau al plat principal i entrants i després plats únics amb dues copes de vi a 10 euros. Una de les novetats principals de la campanya és el Show Cooking de Peix Blau que cada dissabte a les 10:00 es farà al mercat de la mà d'un dels establiments participants en la campanya. 
 
El regidor de turisme Salvador Calabuig ha explicat que "tots els Restaurants de la campanya cada dia tindran peix de la Confraria de Pescadors de Sant Feliu de Guíxols a través de l'emrpesa local Disfred que cada dia vindrà a la llotja a reservar peix per la campanya".

Campanya que apel·la a conceptes de moda

La Campanya Gastronòmica del Peix Blau Ganxó és la degana de les que es fan a la ciutat. Va nèixer el 1993 en un moment en què la gastronomia i el producte km0 no tenia la volada que té en l'actualitat. Al llarg dels anys ha anat creixent amb la incorporació de més resaurants i la col·laboració del món pesquer local i fleques i pastisseries. Aquesta aposta de ciutat és un dels elements que expliquen l'èxit de la campanya però no l'únic. S'hi sumen l'excel·lència gastronòmica dels restaurants que donen una pàtina d'alta cuina a un producte senzill i que toca un nínxol de mercat cada cop més emergent com és el del turisme. Ara per ara, el tercer motiu pel qual els visitants escullen la Catalunya. 
 
"La campanya del Peix Blau Ganxó és sobretot identitat de marca, i ho necessitem molt en un context de competència global en el que molts territoris competeixen entre si i al final necessitem elements que ens distingeixin en un mercat cada cop més competitiu", ha dit l'expert en turisme Jose Antonio Donaire. 
 
Al costat d'aquests elements l'Alcalde Carles Motas ha volgut destacar la col·laboració público-privada

Campanya del 19 de maig al 19 de juny

La campanya durarà des del 19 de maig i fins al 18 de juny i celebrarà els 25 anys amb un acte d'homenatge a tots els que han fet possible l'aniversari i presentacions en diferents ciutats de la degana de les campanyes gastronòmiques a Sant Feliu de Guíxols.