Laura Fuentes i Emma Azulay finalistes de l'escola Pedralta al Certàmen de lectura en veu alta

La Laura Fuentes i l'Emma Azulay són les finalistes de l'Escola Pedralta de Santa Cristina d'Aro per participar el proper mes d'abril a Palafrugell a la fase comarcal del concurs de lectura

que organitza la Fundació Enciclopèdia Catalana juntament amb el Departament d'Ensenyament.

Cada escola catalana que participa en aquest concurs ha de seleccionar dos finalistes que aniran a quarts de final a la seva comarca, després d'aquí en sortiran uns nous finalistes per anar a les semifinals o fase provincial per acabar a la gran final del Certèmen de Lectura en Veu Alta d'on en surten els guanyadors a nivell nacional. El curs passat l'Escola Pedralta ja va participar en aquest concurs de lectura quedant-se a les portes d'arribar a la fase nacional.

Enguany és la X edició d'aquest certàmen que s'inclou dins el Pla Nacional de Lectura (2012-2016) que impulsa el Departament d'Ensenyament per millorar els resultats educatius i alhora estimular, en aquest cas el gust per la lectura. Des de Santa Cristina van decidir organitzar un concurs intern per escollir els finalistes de l'escola Pedralta i ho han fet a través de tot un procés educatiu a les aules.
 
Dues finalistes han sortit de la fase interescolar del certàmen de lectura en veu alta de Santa Cristina d'Aro, la Laura Fuentes de cicle superior i l'Emma Azulay de cicle mitjà. Ara tenen unes setmanes per treballar la lectura que haurande llegir a quarts de final, en aquest cas és 'Un somni dins del mitjó' d'Eulàlia Canal.
 
La lectura i l'escriptura són considerades eines primordials i bàsiques de la resta d'aprenentatges i per això se'n pren una atenció preferent durant tota l'etapa d'educació obligatòria. La participació en aquest certàmen que ja té 10 anys serveix per practicar l'entonació, el ritme, les pauses i la fonètica, per afavorir la comprensió lectora, per ser generadora de debat, per treballar alguns aspectes gramaticals, per afavorir l'ampliació de lèxic i vocabulari i per prendre consciència de l'organització de la informació.