Els cromos, un cas d'èxit que sobreviu al món digital

Ja fa anys que el món digital s'està menjant els formats físics en gairebé tots els sectors. Un dels casos d'èxit que sobreviu a les noves tecnologies és el dels cromos. L'empresa Panini, amb seu estatal a Torroella de Montgrí, és un dels símbols de la resistència i, fins i tot, el creixement d'un món que, lluny de caducar, enamora a noves generacions. 
 
This text will be replaced
Intervé: Lluís Torrent, Director General de Panini Espanya
 
Segurament la principal clau d'aquest èxit és saber arribar a les noves tecnologies sense deixar enrere el cromo físic. Un exemple d'això és el joc de cartes de futbol "Adrenalyn" que es pot jugar amb qualsevol amic o conegut de forma física però, gràcies a un codi únic al revers de cada targeta, permet que els usuaris es comuniquin entre ells de forma virtual i es juguin partides entre gent de tot el món. 
 
Una altra de les línies a seguir perquè una empresa de col·leccionables no pari de crèixer és la de les figuretes tridimensionals, objectes que el col·leccionista valora molt i que no tenen un substitut virtual.
 
Sigui com sigui, possiblement el que farà que el món del cromo pugui estar d'enhorabona molts anys més és l'emoció que genera als nens, i també als grans, el fet de tenir un sobre entre les mans i obrir-lo per veure si els cromos de dins són nous o repetits.