L'Associació de Centres Turístics Subaquàtics de la Costa Brava vol igualar o millorar les xifres del 2015

L'Associació de Centres Turístics Subaquàtics Costa Brava Sub preveu igualar aquesta temporada les 40.000 persones i 140.000 immersions de l'any passat. Després de l'època de crisi, en què es va perdre entre un 10 i un 15% dels visitants, aquest any s'espera igualar les xifres del 2015 o bé superar-les si el sector nacional remunta com ja ha fet l'europeu.

This text will be replaced


Dels submarinistes que visiten la Costa Brava durant la temporada, que s'allarga de març a octubre, entre un 70 i un 80% està fidelitzat. Enguany hi ha una oportunitat d'atreure més gent al territori per la conflictivitat d'Egipte, que és actualment el primer destí mundial dels submarinistes, i per l'arribada de la companyia Jet2 a Girona. És per això que a banda d'atreure públic ja iniciat, l'objectiu de l'associació aquesta campanya és aconseguir captar nous públics per pràcticar snorkel, batejos i cursos de submarinisme.

L'Associació de Centres Turístics Subaquàtics de la Costa Brava agrupa 35 centres d'immersió des de Blanes fins a Portbou. Compta amb un total de 50 vaixells de diferents eslores i d'aquests, 6 estan adaptats amb ascensors per persones amb mobilitat reduïda. La seva activitat ajuda a desestacionalitzar la temporada turística a la Costa Brava, dóna feina a 150 professionals i genera un impacte de 5 milions d'euros anuals al territori.

Costa Brava Sub és l'associació de submarinisme més antiga de l'Estat espanyol, compta amb 60 punts d'immersió per tots els nivells a més de 2 parcs naturals de referència com són el Cap de Creus i les Illes Medes.